وکیوم مدیکال مرکزی

سیستم وکیوم مرکزی

Logo_M

سیستم وکیوم مدیکال مرکزی جهت تامین ساکشن عمدتا در اتاق عمل و در بخشهای بستری استفاده میشود. بدین منظور در بیمارستان ها از سیستم های وکیوم مرکزی استفاده می شود که مجهز به پمپ های روتاری پره ای روغنی و خشک (Rotary Vane) می باشند و می بایست تا فشار منفی 650 تا 850 میلی بار تامین می نماید. همچنین منبع تامین وکیوم مرکزی می بایست حتماً مجهز به سه عدد پمپ خلاء باشد که هرکدام به تنهایی جوابگوی نیاز مرکز درمانی نیز باشد. از دیگر الزامات استاندارد برای این سیستم ها مجهز بودن به سیستم مانیتورینگ و فیلتر باکتری است. سیستم مانیتورینگ به جهت کنترل عملکرد هر پمپ و تقسیم ساعت کارکرد بین پمپ ها و انتقال اتوماتیک فشار کاری در زمان خرابی و یا افزایش میزان مصرف بین پمپ و همچنین کنترل فشار ها می باشد. فیلتر باکتری نیز به منظور جلوگیری از عبور باکتری ها به خروجی هوا و تجهیزات سیستم وکیوم نیز الزامی است.

دسته بندی سیستم های وکیوم مرکزی شرکت والا درمان امیرکبیر از لحاظ چیدمان

سیستم دوبلکس

از آنجاییکه طبق استاندارد بین المللی ISO7396 و استاندارد ملی ایران 1-11636 منابع تامین وکیوم در مراکز درمانی می بایست حداقل 3 منبع جداگانه باشد ولی با توجه به اینکه امکان افزایش ظرفیت مکش با استفاده همزمان دو پمپ و تقسیم کارکرد پمپ ها در سیستم های دوبلکس با استفاده از مدارکنترلی طراجی شده توسط این شرکت وجود دارد لذا در مراکز درمانی که مصرف وکیوم آن ها کم می باشد گاهاً از سیستم های دوبلکس استفاده می شود.

سیستم تریبلکس

اگر بخواهیم سیستم کاملا استانداردی برای مرکز درمانی خود انتخاب نماییم باید از این نوع سیستم ها استفاده شود که مجهز به 3 عدد پمپ وکیوم است که هر کدام از پمپ ها به تنهایی امکان تامین ظرفیت مصرفی بیمارستان را دارد. ضمن اینکه مدارکنترلی طراحی شده توسط شرکت والادرمان امیرکبیر امکان تقسیم بار مصرفی را دارد تا ساعت کارکرد پمپ ها به یک اندازه شود و در صورت خرابی و نیاز به سرویس یه پمپ، پمپ دیگر بطور اتوماتیک وارد مدار شود.

سیستم های مودولار دوبلکس و تریبلکس

سیستم ماجولار مرکزی وکیوم معمولا برای مراکز درمانی با ظرفیت مصرف بالا استفاده می شود که در آنها پمپ های با ظرفیت بیش از 300 مترمکعب در ساعت استفاده می شود و یا در مراکزی که محل نصب تجهیزات امکان نصب کل مجموعه پمپ و مخزن را ندارد.

در هنگام انتخاب و خرید این سیستم ها حتما علاوه بر ظرفیت سنجی درست، باید موارد متعددی مانند ارتفاع محل نصب دستگاه از سطح دریا و رطوبت نسبی و دما حداکثر مد نظر قرار گیرد. مهندسان فروش این شرکت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم جهت مهندسی خرید و انتخاب صحیح دستگا ها را بصورت رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار دهند پس با ما قبل از خرید تماس حاصل نمایید.